Makaron udon z brokułem i topinamburem + treningi – tydzień 2 – podsumowanie

Dziś mam dla Was i nowy przepis i podsumowanie treningowe. Zacznę od tego drugiego, bo, przyznaję bez bicia – w tym tygodniu nic nie działo się wg planu 🙂 Nie znaczy to oczywiście, że nic nie ćwiczyłam – ale to po kolei.
Poniedziałek był dniem nicnierobienia, bo po pracy miałam spotkanie Stowarzyszenia, a potem kolacja, kot i takie tam. We wtorek i środę jechałam do pracy na rowerze(10 km dziennie). W czwartek miałam urodziny 🙂 i zabrałam samą siebie na elegancką kolację. W piątek znowu rower do pracy i z powrotem (10 km). Sobota to dzień, który spędziłam w całości w Krakowskim Parku Technologicznym na warsztatach Rails Girls – jako współorganizatorka 🙂 KPT jest na końcu świata, mimo to dotarłam do niego na rowerze (25km). Później była burza, ale szczęśliwie wróciłam o 19:00 do domu. Dzisiaj jest piękny dzień i albo pobiegam, albo się porozciągam w domu.
Niestety rozciąganie jest u mnie kompletnie zaniedbywane. Macie może jakieś patenty na to, żeby nie zapominać o tej istotnej części ćwiczeń? 😉
Talia: 72cm (było 72 cm)
Udo: 56 cm (było 56 cm)
Biodra: 98 cm (było 98 cm)
Przejdźmy teraz do przepisu. Jak to u mnie – jest prosty i stosunkowo szybki do przyrządzenia. Jeśli nie macie makaronu udon, możecie spokojnie użyć tzw “chińskiego”, sojowego lub ryżowego.
makaron udon z brokułami i topinamburem
200 g makaronu udon
1 brokuł
5 średnich topinamburków
2 ząbki czosnku
mały kawałek świeżego imbiru
2 łyżki oleju
woda
sól, pieprz
solidna łyżka masła orzechowego
Brokuła dzielimy na różyczki, te kroimy na pół. Topinambury obieramy i kroimy na plastry. Czosnek i imbir siekamy drobno i wrzucamy na rozgrzany olej. Smażymy jedną minutę, po tym czasie wrzucamy brokuła i topinambur. Zalewamy szklanką wody. Dusimy ok 25 minut, co jakiś czas mieszając. Dodajemy sól i pieprz. Kiedy warzywa są już miękkie, wyjmujemy je z garnka za pomocą łyżki do makaronu, lub po prostu widelcem. Do sosu, który został w garnku, dodajemy masło orzechowe i dokładnie mieszamy. Wkładamy warzywa z powrotem i mieszamy.
Makaron gotujecie wg przepisu na opakowaniu. Wykładamy porcję do miski i na górę kładziemy warzywa, polewamy sosem i posypujemy sezamem.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *